Jaka jest najlepsza reklama w 2021 roku i dlaczego to wideo?

Aktualizacja: lip 1



Z tego artykułu dowiesz się:

🔹 Czy wideo jest skuteczne?

🔹 Dlaczego video jest lepsze od treści pisanych?

🔹 Czemu warto robić dobre video?

🔹 Po co robić dobre video w każdej branży?

🔹 Prognozy na przyszłość wideo marketingu

Wideo w marketingu to nie przyszłość. To już jest teraźniejszość. Pandemia tylko przyspieszyła to, co i tak już miało miejsce - dominacje treści wideo nad tekstem statycznymi zdjęciami. Nie wierzysz? Sprawdź parę statystyk poniżej.

🔹 Czy wideo jest skuteczne?

Na to pytanie najlepiej odpowie poniższy wykres, który jest podsumowaniem raportu “Video Marketing Statistics 2021”. Nie przekonało Cię to? Szykuj się na nierówną walkę. Twoja konkurencja na pewno myśli inaczej i już teraz planuje, jak przejąć Twój rynek - 86% firm używa wideo do promocji.

Wykres przedstawiający wzrost i znaczenie video marketingu. Przygotowany przez agencje marketingową Rek House.
Video marketing. Wzrost, opłacalność, liczby | Rek House


🔹 Dlaczego wideo jest lepsze od treści pisanych?

Dużo bardziej zapada w pamięć

Żaden inny rodzaj mediów nie pobudza tak, jak robi to wideo. Kombinacja elementów wizualnych, słuchowych i ruchu daje olbrzymi potencjał. Treści wideo pozostają w pamięci klientów na długo. Badania pokazują, że 95% klientów częściej zapamięta wezwanie do działania po obejrzeniu filmu w porównaniu z tekstem.

Przyciąga uwagę i inspiruje

Powyższe cechy sprawiają, że wideo jest niesamowitym narzędziem do opowiadania historii. Kontrolujesz każdy aspekt swojego filmu: od wyglądu i stylu po przekaz i ścieżkę dźwiękową. Dzięki temu możesz generować emocje w sposób, który jest nie do osiągnięcia dla innych rodzajów treści. To dlatego treści video są udostępniane 1200% częściej niż linki i tekst razem wzięte. Co najlepsze - dobra produkcja wideo pracuje przez lata. Jeden z filmów wyprodukowanych przez Rek House trzy lata temu ma obecnie 5.3 miliona wyświetleń bez żadnej promocji i ciągle rośnie! Buduje marki

Kreatywne wybory dają Ci moc dostarczania spójnych, zapadających w pamięć styków z marką, które wzmacniają narrację wokół tego, co robisz i dlaczego jest to tak wyjątkowe. Przy oglądaniu wideo twoi klienci nie tylko dowiedzą się twardych informacji o marce. Poczują też styl, nastrój i to wszystko, co powoduje, że wyróżnisz się na rynku.

Klienci uwielbiają wideo

W momencie, kiedy dostępne jest zarówno wideo, jak i tekst - 72% klientów wybiera wideo, aby dowiedzieć się czegoś o produkcie lub usłudze.

Pokonuje ślepotę banerową

Ślepota bannerowa to zjawisko polegające na tym, że użytkownicy sieci podświadomie nauczyli się ignorować klasyczne reklamy. Dodajmy do tego fakt, że prawie połowa (47%) internautów na całym świecie korzysta z narzędzia do blokowania reklam. Dlatego reklamy displayowe, a nawet płatne wyszukiwanie mają coraz bardziej ograniczony wpływ. Wideo jest mniej podatne na blokowanie reklam i może lepiej się przebić, dzięki czemu omija ten problem.

Edukuje klientów YouTube to nie tylko miejsce do oglądania fajnych filmów – to miejsce, w którym się uczymy.

Według badań Google 65% osób korzysta z YouTube, aby znaleźć rozwiązanie swojego problemu, a 86% widzów używa YouTube do uczenia się nowych rzeczy. Jeśli potrafisz tworzyć treści wideo, które pomagają i edukują odbiorców, otwierasz nowe możliwości, które nie są dostępne poza tym medium.

🔹Czemu warto robić dobre wideo?

Potężny wzrost użycia video ma jedną wadę: konkurencja się zwiększa i trzeba być coraz lepszym, aby się wyróżnić. Kończą się czasy kiepskich ujęć, scenariuszy bez pomysłu, topornych animacji, niezrozumiałego dźwięku i nudnego montażu. Wideo w internecie się sprofesjonalizowało i to ci najlepsi zgarniają całą śmietankę - dokładnie tak, jak to się wydarzyło przy tradycyjnej produkcji filmowej. Jest to rynek typu “Zwycięzca-bierze-wszystko”, na którym produkt nawet nieznacznie lepszy od konkurencji (1%) zgarnia nieproporcjonalnie duży (90–100%) udział lub całość zysków.

Każda branża rozrywkowa nieuchronnie dąży do takiego układu.


Czy wiesz, że…

...100 najlepiej sprzedających się gier na Steam generuje 50% zysków? Daje to średnio 0.5% zysku na bestsellera. Drugie 50% zysków jest dzielone na pozostałe 30.000 tytułów, co daje średnio tylko 0.0016%. To ponad 312 razy mniej!

Warto zwrócić uwagę na najważniejszą rzecz. To, co wydarzyło się w kinie w 100 lat, na Youtube trwało zaledwie lat 15. Dlatego każdy dzień i miesiąc jest na wagę złota - im szybciej zaczniesz promować się poprzez dobre video, tym masz większe szanse na sukces.

Poniżej możesz zobaczyć pierwszy w historii film na Youtube. Dzisiaj raczej by się nie obronił, prawda?