Dlaczego video to skuteczna reklama?

Zaktualizowano: 27 mar



Z tego artykułu dowiesz się:

🔹 Czy wideo jest skuteczne?

🔹 Dlaczego video jest lepsze od treści pisanych?

🔹 Czemu warto robić dobre video?

🔹 Po co robić dobre video w każdej branży?

🔹 Prognozy na przyszłość wideo marketingu

Wideo w marketingu to nie przyszłość. To już jest teraźniejszość. Pandemia tylko przyspieszyła to, co i tak już miało miejsce - dominacje treści wideo nad tekstem statycznymi zdjęciami. Nie wierzysz? Sprawdź parę statystyk poniżej.

🔹 Czy wideo jest skuteczne?

Na to pytanie najlepiej odpowie poniższy wykres, który jest podsumowaniem raportu “Video Marketing Statistics 2021”. Nie przekonało Cię to? Szykuj się na nierówną walkę. Twoja konkurencja na pewno myśli inaczej i już teraz planuje, jak przejąć Twój rynek - 86% firm używa wideo do promocji.

Wykres przedstawiający wzrost i znaczenie video marketingu. Przygotowany przez agencje marketingową Rek House.
Video marketing. Wzrost, opłacalność, liczby | Rek House


🔹 Dlaczego wideo jest lepsze od treści pisanych?

Dużo bardziej zapada w pamięć

Żaden inny rodzaj mediów nie pobudza tak, jak robi to wideo. Kombinacja elementów wizualnych, słuchowych i ruchu daje olbrzymi potencjał. Treści wideo pozostają w pamięci klientów na długo. Badania pokazują, że 95% klientów częściej zapamięta wezwanie do działania po obejrzeniu filmu w porównaniu z tekstem.

Przyciąga uwagę i inspiruje

Powyższe cechy sprawiają, że wideo jest niesamowitym narzędziem do opowiadania historii. Kontrolujesz każdy aspekt swojego filmu: od wyglądu i stylu po przekaz i ścieżkę dźwiękową. Dzięki temu możesz generować emocje w sposób, który jest nie do osiągnięcia dla innych rodzajów treści. To dlatego treści video są udostępniane 1200% częściej niż linki i tekst razem wzięte. Co najlepsze - dobra produkcja wideo pracuje przez lata. Jeden z filmów wyprodukowanych przez Rek House trzy lata temu ma obecnie 5.3 miliona wyświetleń bez żadnej promocji i ciągle rośnie! Buduje marki

Kreatywne wybory dają Ci moc dostarczania spójnych, zapadających w pamięć styków z marką, które wzmacniają narrację wokół tego, co robisz i dlaczego jest to tak wyjątkowe. Przy oglądaniu wideo twoi klienci nie tylko dowiedzą się twardych informacji o marce. Poczują też styl, nastrój i to wszystko, co powoduje, że wyróżnisz się na rynku.

Klienci uwielbiają wideo

W momencie, kiedy dostępne jest zarówno wideo, jak i tekst - 72% klientów wybiera wideo, aby dowiedzieć się czegoś o produkcie lub usłudze.

Pokonuje ślepotę banerową

Ślepota bannerowa to zjawisko polegające na tym, że użytkownicy sieci podświadomie nauczyli się ignorować klasyczne reklamy. Dodajmy do tego fakt, że prawie połowa (47%) internautów na całym świecie korzysta z narzędzia do blokowania reklam. Dlatego reklamy displayowe, a nawet płatne wyszukiwanie mają coraz bardziej ograniczony wpływ. Wideo jest mniej podatne na blokowanie reklam i może lepiej się przebić, dzięki czemu omija ten problem.

Edukuje klientów YouTube to nie tylko miejsce do oglądania fajnych filmów – to miejsce, w którym się uczymy.

Według badań Google 65% osób korzysta z YouTube, aby znaleźć rozwiązanie swojego problemu, a 86% widzów używa YouTube do uczenia się nowych rzeczy. Jeśli potrafisz tworzyć treści wideo, które pomagają i edukują odbiorców, otwierasz nowe możliwości, które nie są dostępne poza tym medium.

🔹Czemu warto robić dobre wideo?

Potężny wzrost użycia video ma jedną wadę: konkurencja się zwiększa i trzeba być coraz lepszym, aby się wyróżnić. Kończą się czasy kiepskich ujęć, scenariuszy bez pomysłu, topornych animacji, niezrozumiałego dźwięku i nudnego montażu. Wideo w internecie się sprofesjonalizowało i to ci najlepsi zgarniają całą śmietankę - dokładnie tak, jak to się wydarzyło przy tradycyjnej produkcji filmowej. Jest to rynek typu “Zwycięzca-bierze-wszystko”, na którym produkt nawet nieznacznie lepszy od konkurencji (1%) zgarnia nieproporcjonalnie duży (90–100%) udział lub całość zysków.

Każda branża rozrywkowa nieuchronnie dąży do takiego układu.


Czy wiesz, że…

...100 najlepiej sprzedających się gier na Steam generuje 50% zysków? Daje to średnio 0.5% zysku na bestsellera. Drugie 50% zysków jest dzielone na pozostałe 30.000 tytułów, co daje średnio tylko 0.0016%. To ponad 312 razy mniej!

Warto zwrócić uwagę na najważniejszą rzecz. To, co wydarzyło się w kinie w 100 lat, na Youtube trwało zaledwie lat 15. Dlatego każdy dzień i miesiąc jest na wagę złota - im szybciej zaczniesz promować się poprzez dobre video, tym masz większe szanse na sukces.

Poniżej możesz zobaczyć pierwszy w historii film na Youtube. Dzisiaj raczej by się nie obronił, prawda?


🔹Po co robić dobre wideo w każdej branży?

Możesz zaraz powiedzieć:

  • “Ale ja działam w niszy, po co mi wysokiej jakości video?”

  • “W mojej branży nikt nie ma dobrego video i jakoś działamy”

To tylko znaczy, że masz olbrzymi potencjał przebić konkurencję i zająć stałe stanowisko lidera. Podzielę się z tobą moimi trzema pasjami, na których temat oglądam materiały na YouTube: historia, gitary i motocykle. Każda z tych nisz już teraz została zdominowana przez najlepszych twórców, którzy notują setki tysięcy, a czasami miliony wyświetleń. Czas i uwaga widzów jest ograniczona - po co mają tracić ją na średnie filmy?

Dlatego nieważne co robisz i na jaką skalę - dobry film jest potężną dźwignią do promocji.

🔹Prognozy na przyszłość wideo marketingu

Z roku na rok ilość godzin, które przeciętny internauta spędza na oglądaniu wideo w sieci rośnie. Obecnie to 100 minut dziennie, co daje 11 godzin tygodniowo! Wideo w internecie już dawno przegoniło telewizję i ta tendencja będzie się tylko pogłębiać. Dlatego zarówno biznes, jak i dostawcy usług internetowych już się do tego szykują.

Wykres przedstawia ilość minut, która poświęca przeciętny człowiek na oglądanie telewizji i filmów w internecie. Rek House.
Średnia oglądalność mediów w telewizji i w internecie na całym świecie | Rek House

Google planuje rozwinąć wyszukiwania z analizowaniem treści video. Oznacza to, że w niedługiej przyszłości Twoja pozycja w Google będzie określana nie tylko poprzez treści pisane, ale także przez wideo na stronie. Co więcej - Google planuje analizować informacje zawarte w wideo i odpowiednie fragmenty pokazywać swoim użytkownikom, kiedy będą czegoś szukać.

Live Selling to najbardziej dochodowy trend w handlu w Chinach - tylko w zeszłym roku przyniósł ponad 130 mld dolarów przychodu! Jest to dwukrotny wzrost w porównaniu do 2019 (ok. 65 mld). Trend ten najpewniej rozleje się na cały świat i może być przyszłością handlu nie tylko detalicznego, ale także hurtowego i B2B. Po co jeździć po sklepach i na spotkania, skoro to samo możesz mieć w domu?

Sukces Tik-Toka pokazał, że bardzo duża część użytkowników ceni treści krótkie i konkretne. Już teraz YouTube i Facebook wprowadził podobne funkcje i najpewniej taki rodzaj komunikacji stanie się dominujący. Robisz długie i nudne filmy i nie patrzysz na trendy w montażu? Możesz przegrać w tym wyścigu.


Słowo na koniec

Przyszłość marketingu leży w wideo i już! W Polsce ten trend za chwilę też zacznie mocno dominować i dlatego warto się już teraz do niego przygotować. Jeżeli potrzebujesz pomocy z produkcja wideo, odezwij się do nas. Mamy duże doświadczenie, bardzo transparentny model współpracy i nie naciągamy na zbędne koszty - o czym opowiadam w poniższym filmie. Chcesz wiedzieć jak zrobic dobry film? Sprawdź poniższe artykuły:


▪️10 prostych kroków do udanej produkcji filmowej. ▪️Jak mieć dobry dźwięk w swoim video, podcaście, webinarze, szkoleniu i w każdym innym nagraniu.



Artykuł napisał:

Kuba Gołębiowski | CEO & Marketing Specialist w Rek House

  • Główny specjalista od marketingu w Rek House i prezes firmy. Odpowiada za koncepcję, dobór narzędzi marketingowych i zarządzanie firmą.

  • Doświadczony w budowaniu i zarządzaniu zespołami zajmującymi się budowaniem marki, marketingiem internetowym, eventami, produkcją filmową i stronami internetowymi.

  • Współpracował z takimi markami jak Artis Wellness Club, Edunation, Enea, Kwiat Jabłoni, Korporacja KGL, Motel One, Perfect Gym, Primark, Warsaw Security Forum. Oprócz pracy z dużymi markami uwielbia budować nowe od podstaw.

  • Pasjonat nauki, historii, żeglarstwa, muzyki i ekonomii behawioralnej.

  • Więcej informacji o Kubie znajdziesz klikając tutaj.