Jak zarobić w czasach pandemii? To proste - w internecie.

Aktualizacja: lut 4


W skrócie:

🔹 Wszystkie branże przeżywają kryzys - oprócz tych związanych z internetem. 🔹 Pandemia koronawirusa przyspieszyła tylko zmiany w biznesie, które działy się od dawna.

🔹 Obecna technologia pozwala przez internet prowadzić prawie każdą działalność.

Ciężko sobie wyobrazić jakie konsenkwencje miała by pandemia koronawirusa, gdyby ludzkość nie używała internetu. To właśnie dzięki niemu gospodarki dalej funkcjonują, a niektóre branże wręcz kwitną. Rozwój technologii sprawił, że nasze życie połączyło się w pełni z internetem i raczej już tak zostanie.


Polacy spędzają ponad połowę dnia w internecie, bo aż średnio 6 godzin i 26 minut dziennie i ta tendencja rośnie. Załatwiamy przez internet płatności, zakupy, sprawy urzędowe, komunikujemy się z przyjaciółmi, bawimy się, uczymy i pracujemy.


Według raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości "87% pracujących chce kontynuować pracę zdalną nawet gdy pandemia zostanie opanowana. Zdecydowana większość badanych spodziewa się także, że praca zdalna będzie coraz ważniejszym modelem zatrudnienia w przyszłości." Na co dzień pracuję w branży w pełni osadzonej w internecie, dlatego postanowiłem podzielić się pomysłami na sukces w tych trudnych czasach. Mam nadzieję, że kogoś zainspirują i nie tylko pomogą przetrwać ten trudny czas, ale także osiągnąć sukces finansowy w przyszłości.

Sklep internetowy

Sklep internetowy to sprawdzony sposób, aby sprzedawać swój towar w każdej sytuacji. Obecnie istnieje mnóstwo platform, które ułatwiają sprzedaż każdemu - można zacząć za pomoca Allegro, Shoper, WIX. Czasami jednak te platformy są zbyt ograniczone i wtedy sklep warto zbudować na Wordpress albo Python.

Jak zarabiają sklepy internetowe w trakcie pandemii? 🔹 Największy sklep internetowy świata, Amazon, w trakcie pandemii odnotował wzrost sprzedaży o 40% i podwoił swój zysk netto. 🔹W Polsce w trakcie pandemii ogólny udział internetu w handlu podwoił się, a w niektórych branżach wzrósł o 250%. 🔹 Właściciele sklepów na platformie Shoper odnotowali wzrost sprzedaży o 119% w stosunku to roku 2019.

🔹 Firma Olsen została zmuszona do rozpoczęcia sprzedaży w internecie. Dzięki temu sprzedaż wzrosła o tyle samo, co w przeciągu ostatnich 10 lat używania nie internetowych metod. 🔹 Firma kosmetyczna Lin Qingxuan zamknęła 40% swoich sklepów, w tym wszystkie w Wuhan a sprzedaż spadła o 90%. Konsultanci w tej sytuacji zaczęli sprzedawać w internecie. W trakcie akcji walentynkowej typowy konsultant w dwie godziny generował sprzedaż na poziomie 4 sklepów stacjonarnych. Sprzedaż firmy wzrosła o 120% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Ekspertyzy szacują, że w 2021 roku na zakupy w internecie zdecyduję się 1/3 całej ludzkości - ponad 2 100 000 00 klientów. Jak zauważyli eksperci Santander: "W większości branż składających się na handel detaliczny pandemia spowodowała trwałą zmianę przyzwyczajeń konsumentów i przeniesienie części zakupów do Internetu, nawet w przypadku takich branż, w przypadku których e-commerce nie miało wcześniej znaczącego udziału, czego najlepszym przykładem jest sprzedaż produktów spożywczych"

Od czego zacząc? Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak założyć sklep internetowy, kliknij i przeczytaj artykuł "Jak założyc sklep internetowy?".


Szkolenia i edukacja online


Nawet najstarsze uczelnie świata przeszły na nauczanie zdalne i... nic złego się nie stało. Miałem ostatnio ciekawą rozmowę z Babą od polskiego i jej zdaniem niedługo uczenie na sali wykładowej będzie niedługo miało tyle samo sensu co używanie do codziennych podróży konia. Po prostu będzie to anachronizm. Sukcesy naszych przyjaciół z Edunation tylko to potwierdzają. Polecam sprawdzić ich stronę i fanpage. Oni pandemii się nie boją - wystarczy sprawdzić ich ofertę i zobaczyć jak rośnie. Aby skutecznie zarabiać na nauczaniu online, warto przygotować: ✅ Platformę do sprzedaży swoich lekcji. ✅ Dobrej jakości materiały pod kątem zarówno video, jak i audio. ✅ Odpowiednią promocję w internecie. Jeżeli potrzebujesz z tym pomocy, odezwij się do nas na contact@rekhouse.pl lub zadzwoń pod 791-33-70-66. Zajmujemy sie tym zawodowo a konsultacje są darmowe.

Rozrywka


Z powodu pandemii około 3/4 centrum rozrywkowych się zamknie, kina w większości upadną i nigdy nie wrócą, branża eventowa ledwo wiąże koniec z końcem.


W tym czasie Netflix odnotował największy wzrost w historii. Akcje wzrosły o 60% a wartość firmy poszybowała do 194 miliardów dolarów. Tym samym przebiła swoją wartością Disneya, firmę, która była liderem światowej rozrywki przez ostatnie sto lat.


To tylko jeden przykład, ale trend jest od lat ten sam - nasza rozrywka przenosi się do internetu. Pokazuje to poniższy wykres.

Przyszłością rozrywki sa aktywności, które możesz zapewniać przez internet - gry, filmy, podcasty. Dobrym rozwiązaniem jest także model mieszany, zwany też hybrydowym - wydarzenia, w których można uczestniczyć osobiście albo online. Taki model w Polsce zanotował wzrost o 787%.

Zalety biznesu w sieci


Bezpieczeństwo i niskie ryzyko. Jedną z olbrzymich zalet prowadzenia działalności w internecie jest niskie ryzyko i koszty. Nie potrzeba płacić za lokal, obsługę, media. Daje to możliwość rozpoczęcia działalności praktycznie każdemu. Jack Ma, najbogatszy obywatel Chin, rozpoczął budowę swojego imperium od biura i magazynu we własnym mieszkaniu a obecnie jego majątek jest wart około 234.316.856.000 złotych. Jeżeli opierasz swoją działalność o stronę internetową, koszty jej utrzymania mogą wynosić zaledwie 100zł rocznie. Pomyśl: roczne utrzymanie Twojej głównej platformy sprzedaży i świadczeniu usług może kosztować tyle, co trzy duże pizze. Jeśli porównać to do kosztów najmu lokalu, mediów, remontów to ryzyko jest znikome. Łatwa skalowalność biznesu.

Przy tworzeniu firmy opartej o internet skalowalność jest zaskakująco łatwa. Jeżeli potrzebujesz dodatkowych rąk do pracy możesz zatrudnić bez problemu ludzi z różnych miast, krajów a nawet kontynentów. W Rek House miałem sytuację, kiedy jednocześnie prowadziłem projekt w Polsce pracując nad innym będąc w Tajlandii. Obecnie bardzo często zdarza się, że kiedy potrzebujemy dodatkowych pracowników zatrudniam specjalistów z różnych miast bez żadnej straty na jakości świadczonych usług.


Zagospodarowanie nisz.

Dzięki działalności w internecie możesz mieć tylko po 10 klientów w każdym polskim mieście a i tak mieć pełne ręce roboty - przeciez to 10.000 osób! Daje to ogromne możliwości oferowania nowatorskich rozwiązań bez ryzyka. Nie opłaca się przeciez zakładać sklepu stacjonarnego dla 10 klientów, ale jeden magazyn i sklep internetowy dla 10.000 - jak najbardziej. Ludzie mają różne pasje i potrzeby, ale dzięki działalności w internecie trafisz nawet do najbardziej niszowej niszy. Pomagają w tym odpowiednie kampanie reklamowe, które wyłuskują z milionów prezycyjnie te osoby, które szukają Twojej firmy.

Jak będzie po pandemii? Podsumowanie.


Wszystkie dane wskazują, że pandemia drastycznie wpłynęła na zmianę przyzwyczajeń dotyczących pracy, nauki i zakupów i jest to zmiana na stałe. Społeczeńśtwo przyzwyczaiło się do cyfryzacji życia, przezwyciężyli obawy i polubili wygodę z tego płynącą.


Można pokusić się o stwierdzenie, że i tak wszystkie branże wejdą w internet. Jeżeli twoja konkurencja już działa w świecie cyfrowym, to ty też tam musisz być. A jeżeli nie, też się spiesz - masz szansę przejąć jeszcze dziewiczy rynek i zyskać przewagę! Jeżeli potrzebujesz w tym pomocy, odezwij się do nas. Zawodowo wprowadzamy firmy w internet i skutecznie je tam promujemy. Każda konsultacja jest darmowa! Wystarczy że napiszesz maila na contact@rekhouse.pl albo zadzwonisz pod 791-33-70-66. Nie przekonamy Cię do siebie? Najwyżej sobie sympatycznie porozmawiamy. Powodzenia!

Jakub Gołębiowski CEO Marketing Specialist Rek House

Kuba Gołębiowski | CEO & Marketing Specialist w Rek House

  • Prowadził parę lat firmę eventową, gdzie jako manager i realizator dżwięku pracował z takimi wykonawcami jak m.in Dezerter, Grzegorz Turnau, TSA, Wojciech Waglewski, Kwiat Jabłoni, Kuba Sienkiewicz, Nick Sinckler, John Garcia (Kyuss), Kyle Gass. Sam też zagrał mnóstwo koncertów śpiewając i grając na gitarze. Miał też własne studio nagrań i wydał swoją płytę.

  • Doświadczony w budowaniu i zarządzaniu zespołami zajmującymi się budowaniem marki, marketingiem internetowym, eventami, produkcją filmową i stronami internetowymi.

  • Współpracował z takimi markami jak Artis Wellness Club, Edunation, Enea, Kwiat Jabłoni, Korporacja KGL, Motel One, Perfect Gym, Primark, Warsaw Security Forum. Oprócz pracy z dużymi markami uwielbia budować nowe od podstaw.

  • Pasjonat nauki, historii, żeglarstwa, muzyki i ekonomii menedżerskiej.