Jak założyć pierwszy sklep internetowy? Kompletny przewodnik na 2021 rok!

Aktualizacja: lip 1



🔹 Przenoszenie coraz większej części naszego życia do internetu to światowy trend, który został tylko przyspieszony przez pandemię koronawirusa. 🔹 W niedalekiej przyszłości bez dobrego sklepu internetowego firmy mogą nie być konkurencyjne na rynku.

🔹 Poniżej znajdziesz wszystkie niezbędne sprawy, o których musisz pamiętać przy zakładaniu swojego sklepu internetowego.

Dlaczego warto mieć sklep internetowy?

Coraz więcej naszego życia dzieje się w internecie i to się nie zmieni. Pandemia koronawirusa tylko przyspieszyła ten proces. Każde z poniżej przedstawionych danych ma tendencję wzrostową, i to od lat. -30.630.000 (81%) Polaków używa internetu z czego 95% odwiedza sklepy internetowe.

-Polacy spędzają ponad połowę dnia w internecie, bo aż średnio 6 godzin i 26 minut dziennie. -Polski rynek handlu w internecie jest wart obecnie 43.500.000.000 złotych i ma do 2023 roku wzrosnąć do 58.000.000.000 złotych.

Nazwa i wygląd

Nazwa sklepu jest bardzo ważna, dlatego warto, aby była prosta i zapamiętywalna. Jest na to prosty test: wybierz nazwę, którą podyktujesz przez telefon a odbiorca bez problemu trafi na Twój sklep. Wolne domeny możesz sprawdzić na Instant Domain Search.


Typowy użytkownik wyrabia sobie zdanie na temat strony internetowej w zaledwie 0,05 sekundy. W tym czasie powstaje w głowie klienta obraz, według którego już zawsze będzie oceniał Twój sklep, biznes i produkt. W nauce nazywa się to efektem aureoli, a w powszechnej mowie pierwszym wrażeniem. A jak każdy wie, można je zrobić tylko raz. Wykorzystaj to, aby stworzyć w głowie klienta pozytywny obraz Twojego sklepu. To na jego podstawie oceni, czy produkt jest wart swojej ceny i czy w ogóle chce go kupić. Ważne też, żeby Twój sklep był zaprojektwany przyjaźnie dla klienta. Skomplikowana strona internetowa potrafi zniechęcić 12% klientów. Aby wykorzystać efekty aureoli, zadbaj aby poniższe elementy były spójne: ✅ Nazwa i logo firmy ✅ Oprawa strony internetowej ✅ Opakowania produktów ✅ Reklamy ✅ Treści pisane, czyli tak zwany copywriting Jak to uzyskać? Najlepiej współpracować z dobrym grafikiem, który zna się też na marketingu. Każdy projektant sklepu internetowego powinien wiedzieć na podstawie czego klienci oceniają markę i jak dokonują zakupu. Dzięki temu Twój sklep nie tylko będzie się prezentować atrakcyjnie graficznie, ale też będzie skuteczny. Ja miałem szczęście takich znaleźć do Rek House i Tobie też polecam z takimi pracować.

Wersja mobilna


Wygodna wersja mobilna (na smartfony) Twojej strony to niezbędny element współczesnego handlu w internecie. 95% Polaków posiada smartfony, a w młodszym pokoleniu (15-24 lata) aż 92% kupuje głównie za pomocą smartfona.


Według badań 57% użytkowników nie poleci firmy ze słabą stroną mobilną, 40% wybrało z tego powodu konkurencję, a 23%... przeklinało w stronę telefonu. Pamiętaj, żeby przy budowaniu strony internetowej dopracować wersję mobilną.

Technologia

Sklep internetowy możesz zbudować na wielu technologiach, z których najpopularniejsze to: WIX Wix to platforma na której tworzy się strony za pomoca gotowych elementów. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy potrzebują prostej strony i sami chcą ją budować lub zmieniać. Nie sprawdzi się w przypadku nietypowych potrzeb i dużych sklepów internetowych. Zalety: 🟢 Bardzo łatwa budowa i edycja strony z każdego komputera na świecie. Nie musisz umieć programować. 🟢 Posiada dedykowaną aplikację na telefon, dzięki której możesz nadzorowac swoją stronę, sprzedaż i komunikować się z klientami. 🟢 Duża baza gotowych materiałow graficznych i rozwiązań technologicznych. Wady: 🔴 Możliwości budowania strony są ograniczone do przygotowanych przez WIX rozwiązań. 🔴 Twoja strona jest własnościa WIX i przestaje istnieć po wypisaniu się z niego. 🔴 Ograniczone możliwości reklamowania strony. 🔴 Koszty miesięczne utrzymania strony wynoszą tyle, co w innych technologiach rocznie. Wordpress Wordpress to najbardziej popularne narzędzie do budowy stron internetowych na świecie - ponad 38% jest zbudowanych na nim. Działa on na zasadzie gotowych wtyczek (programów), które kupujesz od firm z całego świata i składasz z nich swój sklep. Jest rozwiązaniem pośrednim pomiędzy WIX a Python - dużo elementów strony jest już gotowych, ale masz też możliwość dopasowania ich przez programistę do swoich potrzeb. Zalety: 🟢 Duża liczba gotowych, a często też darmowych rozwiązań. 🟢 Prosta edycja informacji na stronie i oferty sklepu, niewymagajaca znajomości programowania. 🟢 Duże możliwości reklamowania Twojego sklepu. Wady: 🔴 Nie masz pełnej gwarancji, że zakupione wtyczki będa doskonale działać w przyszłości. 🔴 Stworzenie nietypowych funkcji lub wyglądu wymaga pracy programisty. 🔴 Wordpress jej popularny i budowany z wtyczek od różnych producentów, dlatego mogą wystąpić problemy z bezpieczeństwem. Python Wszechstronne narzędzie dające nieskończone możliwości. Od gier i aplikacji, przez zastosowania naukowe aż po strony, które codziennie przeglądają miliony. Stykasz się z nim na co dzień korzystając z YouTube, Google, Instagram lub Spotify. Zalety: 🟢 Pełna dowolność w budowaniu wyglądu i funkcji strony. 🟢 Cała strona jest napisana specjalnie pod Ciebie, dzięki czemu jest bezpieczna i pewna na lata. 🟢 Możesz uzyskać połączone ze stroną programy księgowe, magazynowe, aplikacje na telefon dla klientów z dowolną funkcjonalnością itp . Wady: 🔴 Koszt budowy strony może być większy niż w innych technologiach. 🔴 Większe zmiany na stronie wymagają pracy programisty. Pamiętaj, żeby wybrać odpowiednią dla siebie technologię, ponieważ będziesz z nią pracować wiele lat. Jak to się mówi - chciwy traci dwa razy. Po wybraniu najtańszego rozwiązania może się okazać, że niedługo będziesz budować swój sklep drugi raz na lepszej technologii i ponosić dodatkowe koszty.

System płatności