Jak wygląda proces kampanii reklamowej na Google Ads?



*Znajomość tego artykułu jest integralną częścią umowy z Rek House przy każdej kampanii Google Ads.


Dobra kampania wymaga czasu, ale dzięki temu przynosi efekty. Na szczęście opracowanie kampanii i jej wdrożenie to w Rek House prosty i transparentny proces.


Podstawa: Plik Google Sheets

Najważniejszym dokumentem, z którym pracujemy jest widoczny dla wszystkich zaangażowanych w kampanię plik w Google Sheets (Excel). Dzięki temu nie ma niedomówień i informacje nie gubią się w gąszczu maili. Każda osoba zaangażowana może sprawdzić dowolną informacje w dowolnym momencie i podejmować słuszne decyzje - zarówno klient, jak i specjalista od Google Ads.


W tym pliku znajduje się brief, model biznesowy, customer journey, budżety, kontakty, grupy targetowe, harmonogram. Wzór na niego jest przygotowany i dostaniesz go na początku naszej współpracy.


Najważniejsze: plik pokrywa całość kampanii i tylko informacje zawarte w pliku są obowiązujące zarówno dla nas, jak i dla Ciebie. Pozwoli to nam wykonać najlepszą możliwą kampanię w wyznaczonym terminie i budżecie - a przecież zależy na tym wszystkim.


1. Wywiad i tworzenie briefu


Każdą kampanię zaczynamy od poznania Twojej marki, biznesu i produktu. W tym celu wyślemy krótką ankietę. Każda kampania jest trochę inna, ale na pewno zapytamy o:

- informacje o twojej firmie, produkcie lub usłudze. Musimy rozumieć, co promujemy.

- celu kampanii. Chcesz się zwiększyć świadomość, sprzedać coś, pozyskać kontakty?

- grupę docelową. Do kogo kierujemy reklamy? Kto jest twoim klientem?

- określenie osoby decyzyjnej. Kto będzie po Twojej stronie podejmował decyzje? Do kogo mamy się zgłaszać w razie wątpliwości?

- poprzednie działania marketingowe i efekty. Co poszło dobrze, a co źle?

Po wywiadzie podpisujemy umowę i przechodzimy do tworzenia strategii.


2. Konfiguracja analityki na Twojej stronie


Każda kampania w Google Ads zaczyna się od konfiguracji i połączeniu programów analitycznych z Twoją stroną internetową. Dzięki temu zbieramy dane o zachowaniach użytkowników, które pozwalają wyciągać wnioski i dopracowywać strategię. Pierwszym narzędziem analitycznym, które uruchomimy na Twojej stronie, jest Google Tag Manager. Narzędzie to testuje, w jaki sposób użytkownicy używają Twoją stronę: w co klikają, ile razy, kiedy, ile przewinęli strony, czy wypełnili formularz, czy zainteresował ich numer kontaktowy itd.

Dzięki Google Tag Managera możemy skonfigurować następne narzędzie - Google Analytics. Jest to uzupełnienie Google Tag Manager, które daje nam szeroki dostęp do statystyk i pozwala jeszcze lepiej wszystko mierzyć.


Czego potrzebujemy od Ciebie:


Opcja 1.

Jeżeli już masz te narzędzia uruchomione na swojej stronie, potrzebujemy do nich dostęp na poziomie administratora.


Opcja 2.

Jeżeli nie masz tych narzędzi na swojej stronie, może je uruchomić Twój programista lub my - wtedy potrzebujemy dostępu do Twojej strony na poziomie administratora. Możesz też te narzędzia uruchomić samemu, jeżeli znasz podstawy HTML. W tym wypadku otrzymasz od nas kod, który składa się z dwóch części. Pierwszy z nich należy wpiąć najwyżej jak to możliwe w części <head>, natomiast drugi wpinamy bezpośrednio po tagu otwierającym <body>.

Po przeprowadzonej analizie ścieżki przekażemy informacje odnośnie sposobu mierzenia zdarzeń na stronie.


3. Stworzenie szkieletu struktury kampanii Google Ads.


Dzięki krokom 1 i 2 możemy stworzyć wstępny projekt kampanii, branżowo zwany szkieletem kampanii. Zawiera on w sobie:

  • Listę kampanii, jakie chcemy uruchomić

  • Listę grup reklam, które znajdują się w kampaniach

Otrzymasz od nas plik zawierający szkielet w celu zapoznania się z nim. Następnie na videocall wspólnie omówimy go - przedstawimy co, i dlaczego chcemy ustawić. Jeżeli szkielet kampanii zostanie przez Ciebie zaakceptowany, przechodzimy do kroku 4.


Jeżeli nie, to w ramach umowy masz możliwości jednorazowego zgłoszenia poprawek. Ponowne przemyślenie i opracowanie szkieletu kampanii trwa wtedy 5 dni. Jeżeli na ponownym spotkaniu akceptujesz zmienioną strategię, przechodzimy do kroku 4. Jeżeli szkielet nadal Ci nie odpowiada, to proponujemy rozwiązać umowę i rozejść się w zgodzie. Nasze działania są przemyślane i oparte na doświadczeniu. Trzecia, wymęczona wersja kampanii zwykle już nie przynosi efektów - a przecież wszyscy chcemy uniknąć jałowych działań i marnowania budżetu.


4. Stworzenie pełnej struktury kampanii


Pełna struktura kampanii zawiera już wszystkie szczegóły,