Jak wygląda proces kampanii reklamowej na Facebooku?

Aktualizacja: lip 6



*Znajomość tego artykułu jest integralną częścią umowy z Rek House przy każdej kampanii Facebook Ads.


Dobra kampania wymaga czasu, ale dzięki temu przynosi efekty. Na szczęście opracowanie kampanii i jej wdrożenie to w Rek House prosty i transparentny proces. Jak to robimy w Rek House? Możesz dowiedzieć się poniżej.


Podstawa: Plik Google Sheets

Najważniejszym dokumentem, z którym pracujemy jest widoczny dla wszystkich zaangażowanych w kampanię plik w Google Sheets (Excel). Dzięki temu nie ma niedomówień i informacje nie gubią się w gąszczu maili. Każda osoba zaangażowana może sprawdzić dowolną informacje w dowolnym momencie i podejmować słuszne decyzje - zarówno klient, jak i strateg, grafik, copywriter i specjalista od Facebook Ads.


W tym pliku znajduje się brief, model biznesowy, customer journey, budżety, kontakty, grupy targetowe, harmonogram. Wzór na niego jest przygotowany i dostaniesz go na początku naszej współpracy.


Najważniejsze: plik pokrywa całość kampanii i tylko informacje zawarte w pliku są obowiązujące zarówno dla nas, jak i dla Ciebie. Pozwoli to nam wykonać najlepszą możliwą kampanię w wyznaczonym terminie i budżecie - a przecież zależy na tym wszystkim.


Krok 1. Wywiad i tworzenie briefu


Każdą kampanię zaczynamy od poznania Twojej marki, biznesu i produktu. W tym celu wyślemy krótką ankietę. Każda kampania jest trochę inna, ale na pewno zapytamy o:


- informacje o twojej firmie, produkcie lub usłudze. Musimy rozumieć, co promujemy.

- cel kampanii. Chcemy zwiększyć świadomość, pozyskać klienta na usługi, coś sprzedać?

- grupę docelową. Do kogo ma trafić kampania?

- określenie osoby decyzyjnej. Kto będzie podejmował decyzje? Do kogo mamy się zgłaszać w razie wątpliwości?

- poprzednie działania marketingowe i efekty. Co poszło dobrze, a co źle?


Po wywiadzie podpisujemy umowę i przechodzimy do tworzenia strategii.


Krok 2. Opracowanie strategii.


Strategia definiuje gdzie chcemy dotrzeć, za pomocą jakich narzędzi i w jaki sposób.

W jej ramach opracowujemy:

  • Wyjątkową propozycję wartości marki

  • Lejki sprzedażowe i customer journey

  • Wskaźniki efektywności, czyli KPI

  • Budżet i jego podział na poszczególne działania

  • Język komunikacji i styl graficzny

Trwa to w Rek House maksymalnie 7 dni roboczych.


Krok 3. Spotkanie inauguracyjne


Po opracowaniu strategii umawiamy się na spotkanie, w trakcie którego ją Tobie przedstawimy. Jeśli ją zaakceptujesz, przechodzimy do kroku 4.


Jeżeli nie akceptujesz planu na kampanię, to w ramach umowy masz możliwości jednorazowego zgłoszenia poprawek. Ponowne przemyślenie i opracowanie kampanii trwa wtedy 5 dni. Jeżeli na ponownym spotkaniu akceptujesz zmienioną strategię, przechodzimy do kroku 4. Jeżeli strategia nadal Ci nie odpowiada, to proponujemy rozwiązać umowę i rozejść się w zgodzie. Nasze strategie są przemyślane i oparte na doświadczeniu. Trzecia, wymęczona wersja strategii zwykle już nie przynosi efektów - a przecież wszyscy chcemy uniknąć jałowych działań i marnowania budżetu.


Krok 4. Opracowanie kreacji reklamowych


Po akceptacji strategii przystępujemy do jej wdrażania, czyli stworzenia reklam. Przewidujemy na to 2 tygodnie, ale zwykle trwa to krócej - jest to zależne od ich ilości i stopnia skomplikowania.


Krok 5. Konfiguracja i uruchomienie kampanii


W tym kroku konfigurujemy Menedżera Reklam, a także Facebook Pixel na Twojej stronie internetowej. Pixel jest to mały program, który pozwala nam mierzyć wyniki i zdobywać informacje potrzebne do kampanii. W niektórych przypadkach przygotowujemy także Google Analytics i Google Tag Manager, które pozwalają nam dokładnie badać ruch na Twojej stronie.


Krok 6. Nadzór, iteracja i dalsza kreacja


Po uruchomieniu kampanii nasz specjalista codziennie sprawdza wyniki. Dzięki temu możemy wyciągać wnioski i przygotowywać następne